موفقيت فرزندانمان را در مدرسه افزايش دهيم

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 6
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 83
بازدید سال : 1593
بازدید کلی : 206703
موفقيت فرزندانمان را در مدرسه افزايش دهيم

موفقيت فرزندانمان را در مدرسه افزايش دهيم

موفقيت تحصيلي تاثير زيادي براي كل زندگي فرزندانمان دارد. اين مسئله عزت نفس، برگزيده شدن در دانشگاه، پيشرفت شغلي، موفقيت هاي مالي، و حتي انتخاب همسر را هم تحت تاثير قرار مي دهد.
تعجبي ندارد كه ما بايد راهي طولاني براي رساندن فرزندانمان به تحصيلات طي كنيم. اما خبر خوب آن است كه والدين مي توانند فرزندانشان را بدون نياز به كمك پيش دبستاني ها و كودكستان هاي مخصوص پرورش نخبگان، معلم خصوصي هاي گران و يا ارزيابي هاي پرهزينه به اين برسانند.
دراين مقاله به هفت راه حل ساده شگفت انگيز براي بالا بردن شانس و موفقيت كودكان در مدرسه كه همه آنها مورد بررسي قرارگرفته شده اشاره شده است كه والدين بايد از آنها مطلع و بر آنها مسلط باشند.
1- مطمئن شويد كه كودكتان به اندازه كافي مي خوابد
كم خوابي مي تواند تاثيري جدي بر توانايي يادگيري و فعاليت هاي كودكان در مدرسه داشته باشد. پس يك قانون يكنواخت براي زمان خواب او تعيين كنيد و آن را هر شب به اجرا در آوريد. اجسام و وسايل نوراني بر روي حركات سريع چشم درخواب (REM) تاثير مي گذارد، پس كامپيوتر و تلويزيون را حداقل سه دقيقه پيش از رفتن به رختخواب خاموش كنيد. تلفن همراه را نيز هنگام خواب و درساعاتي كه بايد بخوابند، از دسترس كودكان خارج كنيد زيرا 62 درصد بچه ها تاييد مي كنند كه پس از خاموشي از تلفن هاي همراه خود استفاده مي كنند و والدين از اين مسئله بي اطلاع هستند. درباره خوراكي هايي هم كه سبب بي خوابي مي گردند، مانند كافئين، داروهاي سرماخوردگي، شكلات يا نوشيدني هاي انرژي زا، دقت كنيد.
2- كوشش هاي آنها را درست تحسين كنيد.
پژوهشگران دانشگاه كلمبيا دريافته اند كه چگونگي تشويق فعاليتهاي درسي كودكان به راستي مي تواند دستاوردهاي آنان را افزايش دهد و يا از آنها بكاهد. پس به جاي تشويق فرزندانتان براي كسب نمره 20 بر ميزان سخت كوشي او تاكيد كنيد.اين شيوه او را تشويق به استقامت كرده و به تقويت اراده او كمك خواهد كرد. اين يافته ها نشان داده اند كودكاني كه به خاطر ايستادگي و سماجت شان مورد تحسين و تشويق قرار مي گيرند، در هر گونه شكستي، بيشتر از اين كه از كمبود تواناييهاي خود انتقاد كنند (باوري كه مي تواند كودكان را به سادگي سرخورده نمايد)، از عدم كوشش كافي خود در آن فعاليت انتقاد مي كنند. بيشتر از همه اين مسئله را به خاطر داشته باشيد كه، نمره آن چيزي نيست كه به دانش آموزان ممتاز انگيزه مي دهد تا موفق باشند، بلكه نمره محركي است براي يادگيري بهتر.
3- به شيوه يادگيري آنها احترام بگذاريد.
اگر پسر شما اصرار دارد هنگام درس خواندن به موسيقي ملايم گوش دهد يا اگر دخترتان قسم مي خورد كه استفاده از فلش كارت تنها روشي است كه مي تواند املاي لغات را بهتر ياد بگيرد، قبول كنيد. زماني كه شما خانه را در سكوت مطلق و بدون مزاحم نگاه مي داريد تا فرزندتان تكاليفش را به پايان برساند، بدين معنا نيست كه اين بهترين شيوه براي تمركز اوست. يك پژوهشگر در هاروارد نشان داده است كه هشت نوع هوش براي يادگيري بهتر كودكان وجود دارد. آنها عبارتند از: هوش فضايي، منطقي- رياضي، زبان شناختي، جسمي، درون فردي، برون فردي، و طبيعت گرا. رمز اين مسئله اين است كه بايد براي تشخيص اينكه هوش او در كداميك از اين گروه ها جاي دارد، بيشتر به او توجه كنيد و به وسيله آن به او كمك كنيد تا بيشتر موفق باشيد.
4- به دوستان او توجه كنيد.
حقيقت امر اين است كه دوست مي تواند هم تاثيرات مثبت و هم تاثيرات منفي بر روي تحصيلات كودك داشته باشد. اگر فرزند شما دوستاني انتخاب مي كند كه تحصيلات و درس برايشان مهم است، او اين شانس را دارد تا خود را با رفتار و طرز فكر آنها تطبيق داده و اهميت بيشتري به سخت درس خواندن و تمركز بيشتر در كلاس بدهد. برعكس اگر بهترين رفيق فرزند شما كسي باشد كه در كلاس حواس پرت بوده، تكاليف خود را به درستي انجام ندهد و به ندرت پيش از امتحانات درس بخواند، ممكن است او با الگوبرداري از عادات بد دوست خود، گمراه شود. پژوهشي در دانشگاهي در ايالت اوهايو، دريافته در صورتي كه كودكان با والدين خود ارتباط صميمي و مثبت داشته باشند، تمايل بيشتري به دوستي با كساني دارند كه براي رفتن به دانشگاه برنامه ريزي كرده اند. بنابراين با ترويج اين شيوه پرورشي، شما فرزندتان را براي انتخاب رابطه دوستي مناسب، ياري خواهيد كرد.
5- وعده هاي غذايي اجباري ترتيب دهيد.
پژوهش اخير دانشگاه كلمبيا نشان داده است كودكاني كه به طور منظم در جمع آرام خانوادگي غذا مي خورند، نه تنها كمتر دچار اختلالات تغذيه اي مي شوند، بلكه بيشتر دوست دارند به درجات بالاتر دست يابند. ميهماني هاي خانوادگي فقط شامل وعده هاي غذايي تشريفاتي نيست. غذايي ساده و سالم تدارك ببينيد، تلويزيون را خاموش كرده، تلفنها را قطع كنيد و از جمع خانوادگي و در كنار يكديگر بودن لذت ببريد. در صورتي كه همه اعضاي خانواده نمي توانند در اين دورهمي ها شركت كنند، نگران نباشيد! زماني را براي يك عصرانه ساده يا يك خوراكي معمول خانوادگي در نظر بگيريد تا همه افراد خانواده با توجه به برنامه ريزي روزانه خود و پيش از خواب بتوانند در آن شركت كنند. راز اين عمل، يافتن بهترين سرگرمي براي خانواده شما و پرداختن به آن به طور منظم است.
6- استرس را در خانه از بين ببريد.
پژوهشها بيانگر اين است كه مواجهه كودكان با كشمكش در محيط خانه، سبب افت و ترك تحصيل آنها مي گردد. در واقع، ايجاد استرس در خانواده مي تواند بر يادگيري و رفتار كودكان تاثير شاياني داشته باشد. خانه خود را از استرس دور كنيد. روشي براي از بين بردن استرس خود و فرزندان بيابيد. به طور مثال پياده روي كنيد، براي هم چيزي بخوانيد، يا شبها يك فيلم خانوادگي تماشا كنيد. براي آنهاالگويي براي مخالفت بدون دلخوري و داد و بيداد باشيد و هرگز با افرادي كه داد و بيداد راه مي اندازند، درگير نشويد. به كودكان بياموزيد هنگام دعوا و مشاجره از آن محل خارج شوند و زماني كه آرام شدند بازگردند. به محض اين كه شما ياد بگيريد كه چگونه با نشانه هاي استرس فرزندتان هماهنگ شويد، توانايي تشخيص زمان به پايان رسيدن ظرفيت او را هم پيدا خواهيد كرد، آنچنان كه شما مي توانيد پيش از اين كه اتفاق ناگواري رخ دهد، مداخله كرده و او را آرام كنيد.
7- توقعاتي در خور توانايي هاي فرزندتان از او داشته باشيد.
همه والدين دوست دارند فرزندشان بهترين باشد. اين امري طبيعي است! شما به عنوان بهترين پدر و مادر، بايد به اشتياق يادگيري فرزندتان توجه داشته باشيد. آنها مانند يك نواركشي هستند كه بايد آرام كشيده شوند و ناگهان رها نشوند. همه كودكان با هم فرق دارند، و درست است كه تشويق آنها براي تلاش بيشتر و به دست آوردن بهترين ها بسيار ضروري است، اما به خاطر داشتن اين نكته كه «بهترين» براي هر كودكي تعريف متفاوتي دارد نيز بسيار مهم است. تنها به اين دليل كه فرزند شما در ده سالگي آهنگساز نيست يا خاطرات خود را نمي نويسد، بدان معنا نيست كه او قادر به انجام كارهاي بزرگ در زندگي نخواهدبود. همواره اين دستور الهي را در ذهن خود داشته باشيد «داشتن يك پدر و مادر خوب تنها به نفع فرزند است.» شما و فرزندانتان با اين شيوه خوشبخت تر و سالمتر خواهيدبود.
اگر مي خواهيد كارايي تحصيلي فرزندتان را افزايش دهيد و نتيجه آن را مشاهده كنيد، تنها اين چند مورد شما را ياري خواهدكرد: 1-سازگاري 2- فداكاري 3- صبوري. اين موارد حتي نسبت به همه چيزهايي كه شما با هزينه هاي گزاف خريداري مي كنيد، همواره بهترين ابزار پرورشي بوده است. و فراموش نكنيد كه هرگز دو كودك شبيه يكديگر نيستند، حتي اگر هر دوي آنها در يك خانواده و يا شرايطي يكسان بزرگ شده باشند. اگر شما به نيازهاي فردي كودكتان توجه كرده و آنچه براي او و خودتان مناسب است را انتخاب كنيد، پيامدهاي آن را هميشه در رفتار و كارنامه آنها مشاهده خواهيدكرد.


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 145
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود